cover

Friday, December 30, 2011

breakfast are important?

senja yang hening...blalalalala dah snng cter aku nk mngadu psal aku kena mrah nan my mum hahah...amik pdn mke aku,,,kne advice 2 je...normal la bro hahah..mak aku bg tips nak kurus..aku mndngr leteran yg mcm wat essay dah hahah...aku mndngar nan rela haty tnpe menoleh kiri n kanan..nk jdi ank yg soleh prlu ikut ckp ok..so think about it..tpi ape mak aku ckp 2 btoi kew??? psoaln??that right..breakfats are very important in my life and each other..just take it.
secret dlm breakfast 
Ingin ketahui rahsia untuk menjadi bijak, gembira dan langsing tubuh badan? Jangan sesekali tinggalkan sarapan pagi!Memulakan hari dengan sarapan pagi adalah penting bagi membantu seseorang untuk berfikir, merasa dan kelihatan lebih baik. Ia juga penentu suasana untuk hari itu yang seterusnya.dalam kajian aku heheh eh xdela gwau je..."Kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa mereka yang kerap mengambil sarapan pagi mempunyai sikap yang lebih positif, langsing dan mempunyai prestasi mental yang lebih baik," kata pakar nutrisi Nestle Malaysia, Cher Siew Wei.Ini kerana badan kita menggunakan gula atau glukos dalam darah untuk tenaga. Apabila kita bangun daripada tidur, paras gula dalam darah adalah rendah kerana kita 'berpuasa' semalaman. Jadi, dengan pengambilan sarapan pagi yang penuh khasiat dan seimbang, ia akan membantu menyumbangkan tenaga yang cukup untuk memulakan hari anda.
that all for today!!!


1 comment: